Tab 1.1
Tab 1.2
Tab 1.3
Tab 2.1
Tab 2.2
Tab 2.3
Tab 3.1
Tab 3.2
Tab 3.3

korang nk tahu tak..?


aii.., assalamualaikum.., ape khabar sume.., mesti korang baek2 jew kan.., okey lah.. ari nie aku rase nak kongsi fakta dengan korang.., fakta nie tak tahu la betol kew tak.., kawan aku yang  bagitau kat aku.. so terlintas la pulak kat aty  nie, nak citer kat korang.., korang sume mesti nak tahu kan.., sebelom tuu.. korang msti tertanye-tanye., apesal aku letak gamba tuu.., sebenarnye aku sajew jew... kata orang... kalau kiter letak gamba, baru cantek post kiter... betol kew..? so.. disebabkan aku takde gamba, aku pon letak la gamba tuu.. disebabkan gamba itu jugak lah.. aku terpikir nak pakai cam tuu besok.., hehe.., okey lah.., aku nie banyak cakap kan... korang mesti borin ngan aku... 


nie fakta nye... hehe.., baca jangan tak bace.. rugi lau tak bace.. dan tak lupa juga panggil atuk, nenek dan yang laen2... baru siookkkk... haha..


Orang Melayu dikatakan mengambil perkataan ELEKTRIK daripada perkataan Inggeris yang juga ELECTRIC. Tetapi yang sebenarnya, ELECTRIC itu diambil dari perkataan Melayu campur Inggeris.Ceritanya... . Pada suatu masa dulu selepas setahun Thomas Edison mencipta lampu, saintis tidak pernah terfikir memberi nama kuasa yang menyebabkan lampu itu hidup. Jadi, entah macam mana semasa lampu mula-mula hendak diperkenalkan di Tanah Melayu, ada seorang Melayu yang bernama Kulup Kalimantang mati-mati tidak percaya pada hasil ciptaan Thomas Edison itu. Semasa demonstrasi diadakan oleh Thomas di Tanah Melayu untuk memperkenalkan lampu itu, Kulup Kalimantang pun berkata dengan kuat."Ele..trick aje tu... ele..trick aje... ele trick!". ( Bermaksud tipu )Thomas Edison berfikir Kulup berkata begitu kerana mengatakan lampu menyala disebabkan oleh kuasa "ele..trick" . Jadi digunakanlah perkataan "ELE..TRICK" yang dieja ELECTRIC mengikut ejaan orang putih. Sebagai mengingati jasa Kulup Kalimantang menamakan kuasa ELECTRIC itu, maka diciptalah sejenis lampu panjang yang dinamakan lampu kalimantang


macam mana ngan fakta tuu korang percaye tak..? lantak korang la nak caye kew tak... aku sajew jew nak bagi korang hilang boring... sebelom kiter berpisah, aku adew reka pantu(pantun) cikit... hehe.. aku nie jenis suke berpantun.. hehe... pantun nie aku reka mase aku tengah borin(borin tahap 80%)...


 Dua tiga kucing berlari,
Mana kan sama c kucing belang,
Dua tiga hari kucingku berlari,
Sampai sekarang tak pulang2..



k.bye... assalamualaikum (tak jawab dosa, kalau jawab sayang) so renung-renungkan selamat beramal...



3 comments:

Yasmin ♥ said...

Waalaikumussalam . :DD

Anonymous said...

gua mau hack lu punya blog...
wuahahahaha

Miss Eiza said...

tak ley blah pantun..hhahahahaha :))
peace!!
saje dtg lawat sini..hihihi.